Eilinen kehittämistehtävän teko onnistui hyvin, sain paljon kirjoitettua. Olen tyytyväinen, nyt on hyvä jatkaa maanantaina kirjoitustyötä. Voisi laittaa vaikka haasteeksi, että maanantaina olisi sivuja 15-20. Kyllä onnistuu, ihan varmasti :)

No tuosta otsikosta...tänään oltiin miehen kanssa ruokaostoksilla ja hän nappasi karkkihyllystä itselleen suklaapatukan. Ai että ois tehnyt itsekin mieli ottaa, mutta olin lujana enkä ottanut. Ruokaostosten jälkeen haettiin leffa, ja taas tuo parempi puoliskoni nappasi itselleen suklaata...minä vieressä myrtsinä, mutta niin onnellisena että pystyin olemaan edelleen lujana - enkä sortunut. Iltapäivästä tuli isä vaimoineen meille kahville, ja tarjolla oli keksiä, pullaa sekä lakritsijäätelöä. Olin laskenut, että voin pullapitko -viipaleen ottaa ja sen söinkin suurella nautinnolla!
*hyvä minä - sädekehä pään ympärillä loistaa ja loistaa*

Kiva on siis huomata, että osaa jo herkutella, mutta pisteillä niin ettei mene päivä plörinäksi. Toinen juttu on, että minä aion tarjota vieraille suolaisia tai lämpimiä herkkuja, jotka on tehny painonvartijoiden ohjeiden/pisteiden mukaisesti. Silloin itsekin voi nauttia ;)

No ohessa kaksi herkuohjetta, joita olen jo vieraillekin tarjonnut ja ovat kehuneet maukkaiksi.

  1. Valdelmahoukutus: 1 prk Alpron vaniljavanukasta (125g), 1 kaurakeksi ja 1 dl vadelmia. Murustele kaurakeksi lasin pohjalle, ja kaada sen päälle vaniljavanukaasta puolet ja puolet vadelmista. Kaada päälle loput vaniljavanukkaasta ja vadelmista - nauti!
  2. Lämmin tonnikalaleipä: 1 paahtoleipä, tomaattipyrettä, ½dl tonnikalapaloja (vedessä), jalopenoviipaleita, ananasrengas sekä 2 rkl juustoraastetta. Voitele paahtoleipä tomaattipyreellä kevyesti, laita tonnikala ja sen päälle ananasrengas, jonka reiän voit täyttää jalopenoviipaleilla, päälle juustoraastetta ja mausteeksi basilikaa/oreganoa/mexicana-maustetta. Paista 200-asteisessa uunnissa, kunnes pinta on kullankeltainen - nauti!
Jepulis - eiköhän se taas ollut tässä...